miércoles, 3 de octubre de 2007

Segona entrada... Publicació d'una foto


Avui hem après a publicar fotos al nostre bloc.

Com que aquesta assignatura es basa, principalment, en l’ús de l’informàtica a l’escola, he penjat aquesta fotografia.

Pel que es veu, no es tracta pas d’una foto de l’actualitat; sinó que és més bé antiga. Què vull demostrar amb això? Doncs que els ordinadors; la informàtica, sempre ha tingut un ús considerablement important dins l’escola.

Tal com he tret de la pàgina web, hi ha classes que són especialment dissenyades per a nens on se’ls introdueix en la informàtica d'una forma amena i divertida, treballant de forma individual i assessorats en tot moment per la seva professora.

D’altra banda, avui també hem destacat la importància que té una entrevista perquè surti “rodona”. Per això, es necessiten tots els membres del grup: l’entrevistador, el que grava, el que fa les fotos, el que edita i el que fa la transcripció a la web. Tant el vídeo com les fotos, ens ajuden a donar testimoni del que hem fet.

També faré referència al Viquipèdia, un programa que, a partir d’un software, permet que una web es publiqui des de qualsevol ordinador. El Viquipèdia utilitza un programa anomenat Wikimedia, on es facilita la recerca d’informació sobre certs temes. Personalment sembla molt útil, però el que m’ha sorprès és que no hi ha ningú que supervisi que la informació que ens proposen sigui certa.

Com a últim punt, parlaré sobre els Wikis. Els punts més importants sobre aquests són:
  • L'estil del vídeo es fa entendre de manera senzilla, informal i, a la vegada, eficaç.
  • Formen part de webs interactives, senzilles d'utilitzar.
  • Es una pàgina web autoeditable; cosa que el bloc no ho és.
  • A diferència dels blocs, no van per dates ni tenen entrades.
  • Hi ha diferents pàgines.
  • Pots fer enllaços.

Això és tot el que he après per avui. Espero que la meva informació, us hagi servit de molt.

Fins aviat!

La foto la he tret d’aquí: http://www.wadhoo.com/centredangles dins l’apartat de nens.

No hay comentarios: